Thursday, February 2, 2012

Mål

Jag har funderat på det här med mål med träningen. Funderar på om det ens kan vara tänkbart att ha som mål att kunna springa till jobbet (15km) typ en dag i veckan. Tror jag skulle kunna tvinga mig själv till det, men först måste jag lyckas med att springa milen på en timme. Med tur tar då 15 km ca 1h 40 min (kanske?)

25/2 Springa milen på en timme
5/3 Springa de 15 (16?) km till jobbet. Mest för att bevisa att jag kan. Om jag nu kan detta, får jag se om det blir något jag fortsätter med. Problemet är att det fortfarande är runt nollan i mars. Och det är ju kallt. Då måste jag ta mig hemmifrån senast 06.00. Inga problem egentligen, så länge det inte är svinkallt. Jaja, jag får väl se. Men det vore en kul grej att göra. Har ju cyklat den här sträckan hela hösten, så jag kan ju hur jag ska springa.

Idag så går jag i typ 40 minuter två mornar i veckan. Kanske skulle ersätta det med cykling framåt våren? Om nu löpningen blir en engångsgrej. Med cykeln måste man ju cykla hem igen, men med löpningen kan man ju åka kommunalt hem om man vill.

Tål att tänkas på. Som jämförelse kan sägas att jag idag snittar 8km på en timme utan större problem. Skulle ha testat 9 km per timme i helgen, men är ju dödligt förkyld så nej.

No comments:

Post a Comment