Monday, November 14, 2011

Nu kan det bara bli bättre.

Den här helgen var verkligen sämst. Men nu blir det nya tag och vi tittar framåt.

Har idag bara virkat typ 2 rader på filten, men det ska nog bli klart i tid. Målet är att vara klar om ca 2 veckor med själva "filten" för att sedan ha lite tid för kanten. Måste prata lite med beställaren om hur hon vill ha kanten.

Sen är det nog slut på beställningar. Det är dags att börja virka mina egna mönster och idéer. Tanken är ju att öppna för lite försäljning efter nyår, då från kejsarinna.se . Så nu har jag suttit ett bra tag och knåpat ihop layout och hur jag vill att det ska se ut. Nu gäller det bara att fylla sidan med saker att köpa! Det kommer först å främst bli lite pulsvärmare, mössor och halsdukar för dam. Kan nog även bli lite barn-varianter, men just nu är mitt problem att hitta standardmått för allt. Nån som vet en bra sida?

Jag vill i framtiden sälja mer kläder, men problemet är att det blir så himla dyrt. Dels all materialkostnad, men även tiden. Lite måste man ju ta betalt för den. Det är dock svårt det där, att balansera vad man vill ha ut mot hur mycket man egentligen kan ta betalt av folk. Jag surfar runt och kollar vad medelpriserna verkar ligga på.

Det är jättekul att sitta och fundera på mönster och sakta se allt växa fram. Jag hoppas folk blir lika intresserade och inspirerade som jag är, och att folk vill köpa. Annars får jag väl tvinga släkt och vänner ;)

No comments:

Post a Comment